Op pad

De meivakantie is weer een uitstekende reden om onbekend gebied te verkennen. Na een mooie week Torremolinos met de zwemmers wordt de tweede week doorgebracht in Oosterhout. Twee bekende MTB-routes in de buurt;

De Loonse en Drunense duinen
En rit van uiteindelijk 92km voert naar Kaatsheuvel aan de rand van de MTB-route. Het natuurgebied is ronduit mooi. De bossen afgewisseld door de heide en duinen; zeer apart. De route voert vrijwel alleen over singletracks door de bossen en over de duinen. Op zich geen lange beklimmingen dus boven komen zou geen enkel probleem moeten zijn. Maar door het zware mulle zand is simpelweg niet doorheen te komen waardoor vrijwel elke zandhelling een onneembare vesting wordt; en dat is echt een groot nadeel van deze route. Tijdens de rit heb ik het gevoel dat het zand mijn fiets compleet wegvreet. Na ruim 25km MTB-route vind ik het welletjes en rij weer terug naar Oosterhout. Ondanks de mooie natuur is dit zeker niet voor herhaling vatbaar. Ik ben duidelijk geen zandhaas!





Dorst
In tegenstelling tot de hierboven beschreven LDD-route is het rondje Dorst een cross parcours.  Ruim 9 km technische singletrack op een mooi aangelegde route.  Zwaar is het parcours zeker niet maar omdat ik dit rondje twee keer volle bak wil afleggen rij ik continu in het rood.  De ene bocht na de andere, tussen de bomen door , remmen, optrekken, klimmetje, afdaling; niet bepaald het parcours dat een Limburgse kleiboer gewend is. Wel heel erg leuk om te rijden.

Op pad zijn in een andere omgeving is altijd leuk. Maar als ik dan weer in mijn eigen mooie streek rond rij dan geniet ik ook weer met volle teugen en ben ik blij dat ik lekker in dit prachtige heuvelland mag fietsen.


.

.