Gardameer fotoshoot

Het was in het voorjaar van 2007. In een advertentie op het forum van www.fiets.nl werden modellen gevraagd voor een fotoshoot in Zuid-Frankrijk. Met name dat laatste sprak me wel aan; Zuid Frankrijk in maart! En dus stuurde ik een mailtje met een foto van mezelf en een foto van mij zoontje (in de fietskleren van zijn pa). Wat ik vooraf verwachtte werd waarheid. Ze hadden me niet nodig. Er waren voldoende modellen.



Ongeveer een jaar later krijg ik een mailtje van Edwin, de huisfotograaf van het blad Fiets. Of ik toch geen zin had in een fotoshoot. Twee weken later zat ik in de bus op weg naar Malcecine aan het Gardameer. Samen met Jantiene, Pieter, Remco en Edwin. Een leuk gezelschap met allemaal een gezamenlijke passie; FIETSEN.




Aan fietsen trouwens geen gebrek. Zannata, Koga, Gianni Motta, Scott, Canyon, Trek; de ene nog mooier dan de ander. Op dag 1 was het weer niet best. Een typische Nederlandse lucht en een graad of 15. Geen weer voor foto's en samen stapten we op de fiets voor een verkenningstocht in de bergen. Wat ik vooraf al vreesde werd waarheid. Tijdens het eerste de fietstripje werd al snel duidelijk dat ik toch degene was met de minste power in de benen. Aanhaken en bijblijven was mijn devies. Dat lukte vrij aardig. Al moest ik mijn poging om bij het laatste plaatsnaambordje (Malcecine) mee te sprinten wel bekopen. Na het passeren van dit bord moest er nog een km 0f 6 gefietst worden terwijl ik toch echt dacht dat we er waren! Ondanks het slechte weer besloot Edwin toch een paar foto's te maken. We namen de bus naar Riva waar Remco en ik voor het eerst aan de bak moesten. Remco, een doorgewinterde moutainbiker, moest met een wheelie over de stenen afscheiding tussen het meer en een plein rijden. Ik moest zorgen dat ik er vlak achter bleef. Nu was het voor mij al een hele prestatie om überhaupt op dat muurtje te fietsen, de juiste afstand houden bleek nog veel moeilijker. Op de onderstaande foto is de spanning ook van mijn gezicht af te lezen. Na de laatste shoot kwam ik niet uit mijn clip en kieperde (tot grote hilariteit van Pieter, Edwin en Jantiene) bijna het meer in.







De tweede dag was een prachtige voorjaarsdag. Zon en een temperatuur rond de 18 graden. Wat wil je nog meer in maart. De mountainbikes werden in de bus geladen en we reden richting Arco. Een mooi gebied in de buurt van Riva. Na een fotoshoot van Jantiene in een rustige afdaling in een mooie olijvengaard was het de beurt aan Pieter en Mij. Lekker rustig fietsen langs een riviertje ging me beter af dan de escapade van een dag eerder. Hierna stijl naar boven het plaatselijke bos in. Het pad was zo stijl dat je op sommige stukken moest afstappen. Helaas bleek één van mijn pedalen niet in orde en al vrij snel lag ik met mijn snufferd op de grond. Jantiene was het zelfde lot beschoren. Het resultaat; een paar flinke schrammen. Vervolgens de hele dag gefietst en "gewerkt".











De derde, en tevens laatste dag terug naar de berg van de eerste dag. Eerst werden er nog een paar foto's gemaakt langs het meer van de 3 campafietsen.




Lekker een terasje gepikt. Had nooit gedacht dat het leven van een "fotomodel" zo zwaar zou zijn.






Na het rustige begin toch op de weg langs het meer richting de berg. Er werd flink geknald. Snelheden ruim boven de 40km. En al vrij snel besloot ik toch mijn eigen tempo aan te houden en liet de overigen gaan. Snel zag ik hen weer terug voor de volgende shoot waar ik overigens geen lijdend voorwerp was.







Op de berg nog een paar plaatjes geschoten in volle klim. En daarna volle bak terug naar het appartement. Verscholen achter de rug van Pieter en Edwin wist ik peen te houden. Tot het moment dat Pieter een demarage plaatste om het laatste plaatsnaambordje te pakken. De wind kwam vol in mijn gezicht en het was over en uit. De resterende 5 kilometer naar het appartement heb ik rustig uitgefietst.



Een prachtige (werk)fietsvakantie die mijn enthousiasme voor het fietsen weer naar een hoger niveau tilde. Niet alleen mijn enthousiasme maar ook mijn benen boekte behoorlijke vooruitgang na deze drie "trainingsdagen". Het begin van een prima seizoen. Een leuk beeld van deze fototrip zie je in de video op http://www.youtube.com/watch?v=zOCCLe0nXsY&feature=player_embedded#! (met dank aan Jantiene). De foto's zijn gemaakt door Edwin Haan fotograaf voor het blad "Fiets", Jantiene en mijzelf. Een gedeelte van de foto's die je hier ziet zijn ook geplaats in de "Fiets" van april en mei 2008.




  

1 opmerking:

Unknown zei

Hi Guido,

Wat een leuk verslag heb je geschreven. Ik zie het nu pas (via de statistieken van mijn website). Het was inderdaad een super week!

Gr. Jantiene

.

.